Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešení matematických úloh na druhém stupni ZŠ pomocí heuristických strategií
Přibyl, Jiří
Autor v předkládané práci nahlíží problematiku řešení úloh na druhém stupni základní školy prismatem heuristických strategií. Cílem práce je uceleným způsobem shrnout výsledky výzkumné činnosti, která započala roku 2012 a probíhá až dosud. Dosažené výsledky se dotýkají jak teoretické oblasti, tak i praktického výzkumu, který byl realizován v 15 třídách základních škol a gymnázií. V teoretické části autor představuje trojrozměrnou klasifikaci užití heuristických strategií a strukturu vlast- ností heuristických strategií. Nedílnou součástí je také přehled různých vnímání pojmů matematická úloha a řešení úlohy. V závěru práce pak autor uvádí přehled heuris- tických strategií, které byly testovány ve výukových experimentech, přičemž každá strategie je důkladně popsána a ilustrována vhodnou úlohou. Experimentální část práce pak shrnuje výsledky krátkodobých výukových experi- mentů (každý byl tříměsíční) a dlouhodobého výukového experimentu (16 měsíců) a mimo jiné zodpovídá i tyto otázky: "Existují strategie, které jsou naučitelné v krát- kém časovém úseku? , "Existují strategie, které jsou vhodné pro běžného žáka? , nebo "Existují strategie, které žáci objevují přirozeně? . KLÍČOVÁ SLOVA Matematická úloha, metody řešení matematických úloh, heuristické strategie, kul- tura řešení problému žákem.
Osobnost žáka a řešení úloh školské matematiky heuristickými strategiemi
Škutová, Markéta ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Název práce: Osobnost žáka a řešení úloh školské matematiky heuristickými strategiemi Autor: Mgr. Markéta Škutová Vedoucí práce: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Diplomová práce se zabývá vztahem mezi typem osobnosti žáka v dimenzi příjmu informací a jeho způsoby řešení úloh školské matematiky s využitím heuristických strategií na 2. stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z oblasti heuristických strategií ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ a jejich aplikace na příkladech. Dále jsou zde objasněna teoretická východiska teorie typů a její využití ve výchově a vzdělávání. V praktické části jsou uvedeny výsledky analýzy odpovědí z typologického dotazníku a rozsáhlá kvalitativní analýza žákovských řešení úloh. Výsledná zjištění jsou doložena konkrétními ukázkami žákovských řešení. V diplomové práci lze nalézt důkazy toho, že zkoumaní intuitivní žáci používají častěji heuristické strategie řešení úloh než smysloví žáci a jsou úspěšnější v řešení netradičních úloh. Klíčová slova: heuristické strategie, MBTI, teorie typů, řešení problémů
Řešení matematických úloh na druhém stupni ZŠ pomocí heuristických strategií
Přibyl, Jiří
Autor v předkládané práci nahlíží problematiku řešení úloh na druhém stupni základní školy prismatem heuristických strategií. Cílem práce je uceleným způsobem shrnout výsledky výzkumné činnosti, která započala roku 2012 a probíhá až dosud. Dosažené výsledky se dotýkají jak teoretické oblasti, tak i praktického výzkumu, který byl realizován v 15 třídách základních škol a gymnázií. V teoretické části autor představuje trojrozměrnou klasifikaci užití heuristických strategií a strukturu vlast- ností heuristických strategií. Nedílnou součástí je také přehled různých vnímání pojmů matematická úloha a řešení úlohy. V závěru práce pak autor uvádí přehled heuris- tických strategií, které byly testovány ve výukových experimentech, přičemž každá strategie je důkladně popsána a ilustrována vhodnou úlohou. Experimentální část práce pak shrnuje výsledky krátkodobých výukových experi- mentů (každý byl tříměsíční) a dlouhodobého výukového experimentu (16 měsíců) a mimo jiné zodpovídá i tyto otázky: "Existují strategie, které jsou naučitelné v krát- kém časovém úseku? , "Existují strategie, které jsou vhodné pro běžného žáka? , nebo "Existují strategie, které žáci objevují přirozeně? . KLÍČOVÁ SLOVA Matematická úloha, metody řešení matematických úloh, heuristické strategie, kul- tura řešení problému žákem.
Strategie řešení úloh o obsahu rovinných obrazců na základní škole
Patočková, Věra ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce jsou žákovské strategie řešení vybraných úloh o obsahu rovinných obrazců. Součástí teoretické části je vymezení základních pojmů - úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení. Rovinné obrazce jsou rozděleny do jednotlivých školních ročníků. U každého rovinného obrazce jsou ukázky typů úloh, které se nejčastěji objevují na základních školách. Praktická část práce začíná přípravou experimentu, kde je uveden cíl experimentu, výběr úloh pro tento experiment, popis testované skupiny a způsob získávání dat. Následuje popis provedení experimentu. Jeho součástí jsou tři úlohy na obsah rovinných obrazců, které řešili žáci osmých a devátých ročníků. Uvedeny jsou předpokládané strategie, očekávané chyby a analýza žákovských řešení. Pro každou úlohu jsou porovnány očekávané řešitelské strategie a strategie, které žáci použili ve skutečnosti. Výsledek experimentu je shrnut v závěru. Klíčová slova: úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení, heuristické strategie
Řešení matematických úloh na druhém stupni ZŠ pomocí heuristických strategií
Přibyl, Jiří ; Roubíček, Filip (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Autor v předkládané práci nahlíží problematiku řešení úloh na druhém stupni základní školy prismatem heuristických strategií. Cílem práce je uceleným způsobem shrnout výsledky výzkumné činnosti, která započala roku 2012 a probíhá až dosud. Dosažené výsledky se dotýkají jak teoretické oblasti, tak i praktického výzkumu, který byl realizován v 15 třídách základních škol a gymnázií. V teoretické části autor představuje trojrozměrnou klasifikaci užití heuristických strategií a strukturu vlast- ností heuristických strategií. Nedílnou součástí je také přehled různých vnímání pojmů matematická úloha a řešení úlohy. V závěru práce pak autor uvádí přehled heuris- tických strategií, které byly testovány ve výukových experimentech, přičemž každá strategie je důkladně popsána a ilustrována vhodnou úlohou. Experimentální část práce pak shrnuje výsledky krátkodobých výukových experi- mentů (každý byl tříměsíční) a dlouhodobého výukového experimentu (16 měsíců) a mimo jiné zodpovídá i tyto otázky: "Existují strategie, které jsou naučitelné v krát- kém časovém úseku? , "Existují strategie, které jsou vhodné pro běžného žáka? , nebo "Existují strategie, které žáci objevují přirozeně? . KLÍČOVÁ SLOVA Matematická úloha, metody řešení matematických úloh, heuristické strategie, kul- tura řešení problému žákem.
Metoda řešení problémů ve výuce matematiky
JORDÁNOVÁ, Dagmar
Tato diplomová práce se zabývá nestandardními aplikačními úlohami a problémy ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy a strategiemi jejich řešení. Práce obsahuje analýzu žákovských řešení vybraných problémových úloh. Bylo zjištěno, že významná část vybraných žáků měla s řešením matematických problémů značné obtíže. Poslední část práce obsahuje sbírku řešených problémových úloh, která byla vytvořena na základě zjištěných výsledků při testování žáků. Sbírka úloh je zaměřena na výuku jednotlivých heuristických strategií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.